Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 4 marca 2014

Czarny diament- Cent Us Pracownia Piwa

Witam. Pora na Cent Us z jednego z moich ulubionych polskich browarów rzemieślniczych- Pracowni Piwa.
Udało mi się dostać go w butelce, co jest sporym wyczynem. Nie ukrywam, że piwa od PP bardzo mi smakują i mam nadzieję, że tym razem będzie tak samo.

Piwo kupione w Strefie Piwa (Kraków, ul Krowoderska) za ok. 7zł/500ml.

Podstawowe informacje:
Styl- Stout (Smoked)
Ekstrakt- 12%
Alkohol- 4,7%
Słody- Pilzneński,Carafa,palony,wędzony
Chmiele- Challenger
IBU- 35
Piana- Nikła,beżowa. Szybko opada i nie oblepia szkła
Kolor- Praktycznie czarny
Niskie wysycenie

Etykieta- Klasyczny design. Zawiera wszystkie potrzebne informacje. Ma dobrą fakturę co pozwala łatwo odkleić ją od butelki, jeżeli zbieracie etykiety. Znajduje się na niej pełny skład oraz sugerowana temperatura podawania, dania, które pasują do tego piwa.

Zapach- Na początku bardzo klasyczny, który wielbiciele Stouta tak uwielbiają- Aromat kawy, palonych słodów oraz czekolady. W miarę jak trunek staje się cieplejszy, pojawiają się bardzo przyjemne owocowe nuty. Dłuższą chwilę trzeba poczekać na wędzonkę. Już myślałem, że tylko z nazwy jest Smoked Stout'em ale doczekałem się tego zapachu. Delikatny, nie męczy i pasuje do pozostałych. Jest świetnie.

Smak- Bardzo liczyłem na Pracownie i absolutnie się nie zawiodłem. Cudownie zbalansowany czekoladowo-kawowy smak przeplata się ze słodami, cukrową słodyczą. Kwaskowatość jest lekka i nie przeszkadza, nie pozostaje na długo. Jak na Stouta jest bardzo pijalne, gładkie.Mimo stosunkowo niskiej zawartości alkoholu, nie jest wodniste.Dość wysoka wartość IBU ale goryczka jest lekka, chmiel nadał tutaj dużo więcej aromatu niż goryczki. Challenger nadaje piwu owocowo-korzenne cechy. Na koniec dostrzegalny staje się wędzony posmak, ale gra drugoplanową rolę i tak powinno być.Nie przykrył klasycznych właściwości tego stylu. Wszystko razem stworzyło wręcz idealną kompozycję.Kwaskowatość, goryczka oraz słodycz są dopasowane na mistrzowskim poziomie. Szczere gratulacje dla Pracowni.

Podsumowanie- Diament wśród polskich Stout'ów. Wielkie brawa dla browaru z Modlniczki. Jestem fanem i miałem spore oczekiwania. Cent Us im sprostał. Bardzo się cieszę, że miałem okazję kupić wersje butelkową. Jak dla mnie to piwo jest takie, jakie powinno być. Nic więcej mu nie potrzeba. Klasa sama w sobie. Koniecznie spróbujcie jak tylko macie możliwość kupienia u siebie w sklepach lub wersji lanej w pubach. Pozdrawiam, Michał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz