Łączna liczba wyświetleń

środa, 19 marca 2014

Światełko w tunelu?- Renegat Ursa Maior

Witam. Dzisiaj oceniam piwo od Ursy, Renegat. Jest to nowość, do tej pory próbowałem wszystkich piw z tego browaru i bywało bardzo różnie. Mam nadzieję, że ten twór będzie przełomowy i pozwoli mi uwierzyć, że ten browar ma przed sobą świetlaną przyszłość. Sprawdźmy.

Piwo kupiono w Świecie Piwa (Kraków ul Karmelicka) za około 6,50zł/500ml

Podstawowe informacje:
Styl- American Black Ale
Alkohol- 6%
Ekstrakt- 15%
Słody- Pszeniczny, jęczmienny
Chmiele- Chinook, Palisade, Simcoe, Ahtanum, Willamette, Amarillo, Citra, Cascade
Piana- Średnia, beżowa, lekko oblepia szkło
Kolor- Czarno-brązowy

Szkło- Shaker H.O.P.S (Pracownia Piwa)

Etykieta- Jako, że zapomniałem zrobić zdjęcie takie jakie zawsze dodaję, dodam samą odklejoną już etykietę to zobaczycie, że jest świetna. Bogata kolorystyka, wszystkie potrzebne informacje oraz krótki opis tego stylu. Ursa zawsze zachwyca mnie swoimi projektami etykiet, bardzo ładnie prezentują się w kolekcji.

Zapach- Bardzo cytrusowy, wzbogacony kawą, palonymi słodami oraz karmelową słodyczą. Jest bardzo przyjemny, nie widzę w nim nic niepokojącego jak to już bywało jeżeli chodzi o single hop Cascade czy Palisade. Tym razem wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Piękny aromat chmieli fajnie łączy się z kawą i słodkimi nutami.

Smak-Jest klasycznie i tak, jak napisano na etykiecie. Główne cechy to spora żywiczność i cytrusy w udany sposób połączone z kawą oraz karmelem. Goryczka jest na dobrym poziomie, utrzymuje się dość długo ale nie męczy. Słodowość sprawia, że piwo staje się pełniejsze i bardziej treściwe chociaż jak na piętnastkę to  i tak jest troszkę wodniste, brakuje mi intensywności. Finisz jest lekko kwaskowaty i goryczkowy. Zdecydowanie pozytywnie mnie zaskoczył.

Podsumowanie- Renegat jest prostym i dobrym piwem. Nie wyczuwam tutaj żadnego DMS'u, może go nie ma a może został przykryty przez aromat kawy albo przez sporą ilość chmieli ale nie czepiajmy się, najważniejsze, że go nie dostrzegam i piwo pije się całkiem przyjemnie. Brakuje mu trochę bogactwa smaku ale jest to zdecydowanie najlepsze piwo z Bieszczadzkiej Wytwórni spośród tych, które do tej pory wypuścili. W niedalekiej przyszłości do sklepów trafi Eskulap- Sweet Stout. Jest to mój ulubiony gatunek więc czekam z niecierpliwością aż piwo odwiedzi Kraków. Polecam bo tym razem jest o niebo lepiej, Michał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz