Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 25 marca 2014

Doskonałe orzeźwienie- Wit Nøgne

Witam. Przyszła kolej na piwo z browaru Nøgne. Pierwszy raz mam styczność z produktem od nich więc jestem bardzo ciekaw co mają do zaoferowania. Przejdźmy do rzeczy.

Piwo kupiono w sklepie Pod Wiaduktem (Kraków ul Nad Strugą 9) za 17zł/500ml

Podstawowe informacje:
Styl- Witbier
Alkohol- 4,5%
Ekstrakt- 11%
Słody- Pszeniczny, Pale
Chmiele- Brak informacji
IBU- 20
Piana- Wysoka, biała, oblepia szkło
Wysycenie- Średnie
Kolor- Żółty, piwo jest mętne

Szkło- Engel (weizen)

Etykieta zawiera wszystkie potrzebne informacje, jest bardzo prosta, przejrzysta. Czarna z żółtym logiem browaru. Ogólnie podoba mi się, budzi moja ciekawość.

Zapach- Sporo kolendry oraz pomarańczy i cytryny. Bardzo orzeźwiający. Pszeniczne i kwiatowe aromaty także robią swoje. Jest bardzo klasycznie, ciężko się rozpisywać.

Smak- Na pierwszym planie jest pszenica oraz pomarańczowa słodycz połączona z kwaskowatością. Pozostaje bardzo przyjemny, cytrusowy posmak. Goryczka jest bardzo delikatna ale wyczuwalna. Z czasem ujawniają się też nuty kwiatowe, ziołowe. Bardzo ortodoksyjny Witbier. Pod koniec staje się trochę wodnisty.

Podsumowanie- Solidny Witbier. Posiada wszystkie charakterystyczne cechy dla tego gatunku. Pije się bardzo szybko i przyjemnie. Doskonale gasi pragnienie i orzeźwia, będzie idealne na cieplejsze dni. Pierwsze moje piwo z tego browaru i jestem zadowolony. Jednak sporo taniej można kupić polskiego Witbiera- Podróże Kormorana, który w niczym nie jest gorszy od Nogne Wit. Polecam spróbować każdemu kto lubi odkrywać tajemnice piw zagranicznych. Pozdrawiam, Michał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz